Subscribe:

Pages

Thursday, March 12, 2009

MINGGU SUKAN MAKTAB MAHMUD YAN 2009


Fuh...penat siot minggu tu...sume warga Maahad Yan bussy giler...

Ade memacam permainan yang dianjurkan cam sepak takraw,bola sepak,badminton
bola tampar dan bola jaring....

Tapi bagi aku yang kurang input nie...aku rase hari last Minggu Sukan (Hari Sukaneka)
lagi seronok...

Pertandingan:

  • isi air dalam botol (guna span)
  • lari dalam sarung tilam
  • angkat botol dengan benang yang terikat dengan paku
  • lari pakai terompah (couple) 2 org
  • lari pakai terompah (jamaah) 5 org
  • bowling nyoq
  • tarik tali
  • cari gula dalam tepung
  • lari pecut 100m
Tu jelah yang aku mampu utk share ngan korang sume...(aku pun x tau nak tulis ape)
kalau ade silap informasi pasal artikel nie...boleh la korang komen kat SHOUTMIX
kat sebelah tu...Sekian, salam persaudaraan dari penulis....

KESULITAN AMAT DIKESALI

Perhatian kepada sume...

Sekarang blog ninegen sudah kurang beraksi di alam maya ini
kerana ada masalah-masalah yang masih belum diselesaikan...

So, kepada sume jgn cedih...coz masalah 2 simple jer...
insya'Allah akan diselesaikan tidak lama lagi...

Salam jihad dari penulis...

PALESTINA TERCINTA


















Untukmu jiwa-jiwa kami

Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta

Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta

Kami akan berjuang
Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia

Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu

A aa aaaa
A aaa aaa
A aaa aaaa a a a aa
A aa aaaa
A aaa aaa
A aaa aaaa a a a aa

Kami akan berjuang
Demi kebangkitan Islam
Kami rela berkorban
Demi Islam yang mulia

Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Untukmu, Palestina tercinta
Kami penuhi panggilanmu
Untukmu, Al-Aqsho yang mulia
Kami kan terus bersamamu

Untukmu jiwa-jiwa kami
Untukmu darah kami
Untukmu jiwa dan darah kami
Wahai Al-Aqsho tercinta

Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestinamu
Ya Alloh, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhadamu

Ya Robbi, izinkanlah kami
Berjihad di Palestinamu
Ya Alloh, masukkanlah kami
Tercatat sebagai syuhadamu
Tercatat sebagai syuhadamu
Tercatat sebagai syuhadamuuu

Thursday, February 26, 2009

VIDEO KENANGAN 9 GEN 08



korang tgk n hayati....

Friday, February 13, 2009


APA...KAWAQ!!!!???


Haha..nie kes terbaru berlaku kat MMY... first,korang tau x kawaq tu mende...hehe,
asal aku pun tak tawu...rupenye
PENCURI kalau tgk Kamus Dewan Edisi ke-9...



Mulenye camni...hari tu hari Jumaat bersamaan

dgn 6 FEB 09/10 SAFAR 1430...macam besa,
sume pelajar MMY bersiap untuk gi semayang
Jumaat...masa tu kul 12 kot...dompet aku hlg plak...
"alamak...camne ni...dahla esok Sabtu...nak outing
x de duit plak,aduh..."-cari punye cari jumpe la
dompet berisi duit merah sehelai...(aku ni boros ciket...)
sharp pukul 12.45 sume org bertolak gi masjid yg
lbh kurang 1.5 km dari MMY...jalan kaki la x kan
naik concord plak...

Fuh...dah abeh semayang...aku n Fikri(rakan segelongku)
memulakan operasi menumpang motor org...
penat oo...pi jalan blk jalan...mana larat...
akhirnya dpt gak tumpang anak Pak Cik Bena...
(mmg stiap minggu tmpg dia pun...)
tige minit kemudian sampai kat depan dorm...
biasala naik moto kan...laju la ciket...

"aik...???"terkejut bercampur heran peparuku...
"apasal pintu dorm terbukak...bkn aku org first ker...
selalunya pintu dorm akan dikunci oleh AJK asrama
pd waktunya.."aku pun cek dorm...hmmm...semak rilek jer...
OK kot...

"aik...(aik lagi)"ha...nie terkejut betul...apasal sume pintu loker
terbukak???loker baru aku yg berkunci dan kunci aku ltk kt atas loker coz
nk cepat pun terbukak...musykil2...aku pun check2 check it out...

"Ya Allah...mana duit seploh ringgit aku..."aku pun check loker Fathi yg x berkunci...
nah...melayang seratus....keadaan menjadi tdk tenteram apabila sume
penghuni asrama yg balik jalan kaki tiba..."woi..suma org pi check loker memasing...
ada hilang apa-apa dak???"aku teriak...geng2 aku yg baru sampai terpinga2 masuk dorm
mengecek loker diorang....cek pny cek...hilang kamera pun ade...sumenye RM 800...

Fuh...kaye siot pencuri tue...baru dorm luar...kami hantarlah senarai mangsa pny brg
yg dicalas kat Cg. Tun selaku warden ari tue...ingat nk buat report polis...tapi x leh
sbb kecuaian kami jugak coz x kunci pintu dorm...

So...pengajarannya...kita kenalah berwaspada walau di mana jua kita berada...
Kita doakan KAWAQ tue cepat kaya...x lah calas duit org dah...hehe

DUKACITA MMY...

Assalamulaikum sume...apa kabor...
sihat tak...
aku dah lama dah x menaip blog nie...
biasa la dok asrama kan...mana ada masa nak beraksi di alam maya ni...
Tapi untuk pengetahuan korang sume...
Ade beberape org guru dari MMY terpaksa berhijrah ke maahad lain
atas arahan Lembaga Maktab Mahmud....
Korang nak tau x saper...first, Us. Nasir...sedih tau..beliau dari
first gen lagi...next, Cg. Shahila...:)..pastu Ustzh. Ifa...
N yg last...wooo....Sir Azman kena pindah ke Maahad Pendang....
Tapi w/pun, MMY x kan mundur w/pun ketiadaan guru2 berkaliber
di samping kitorang...so, diharap kpd sume warga yg baca/x bc artikel nier...
Bangkitlah...jgnlah sebab kekurangan guru dijadikan asbab MMY mundur...yearghh....
sekian...Majulah ninegen.blogspot untuk MMY...hehe
tag
Photobucket