Subscribe:

Pages

Friday, June 24, 2011

MMY SUDAH ADA PADANG,DONGENG ATAU REALITI?


Maktab Mahmud Yan

Bismillahirrahmanirrahim,assalamualaikum w.b.t buat saudara2 seakidahku di luar sana.Alhamdulillah segala puji-pujian hanyalah untukNya,tiada yang menciptakan kita melainkan Allah yang Esa.Jika ada kalimah pujian yang lebih tinggi daripada Hamdallah,mahu saja diucap satu persatu.

Marilah kita sama2 bermuhasabah diri kita kerana Allah senantiasa memberi rezeki kepada hambaNya yang seringkali alpa dan melakukan maksiat kepadaNya.

Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad s.a.w selaku imam yang wajib kita teladani selaku ummatnya pada akhir zaman ini.

Baiklah,jom kita teruss kepada point artikel kita pada kali ini,sebenarnya tajuk di atas tu saja ja nak buat ayat 'tanbih' untuk kalian membacanya.

Ya,artikel kali ini penulis ingin menceritakan tentang padang Maktab Mahmud Yan.(ada jugak orang kata stadium,perli la tu..zZz)

Uke,kita mula dari awal,sebenarnya kerajaan Negeri Kedah telah memperuntukkan sebanyak RM400k(x taw angka sebenar,just agak je) untuk membeli tanah sebesar XX ekar kepada MMY selaku maahad kedua tertua(selepas MMAS).

Maktab Mahmud Alor Setar

Hasil daripada sumbangan tanah tersebut,banyak projek yang disusun supaya MMY dapat mendirikan prasarana yang baru bagi memberi motivasi kepada para pelajar agar dapat belajar dengan lebih baik.

Antara projeknya adalah seperti:
  1. Surau MMY (mampu memuatkan seramai 500 orang pelajar)
  2. Padang MMY
  3. Bangunan sekolah
  4. Asrama
Dan sebagainya,senarai di atas hanyalah cebisan daripada lembaran-lembaran projek oleh pihak sekolah.

Okey,lets take a look what we got.

*berikut adalah hutan2 yang telah dibotakkan di kawasan belakang sekolah...



ada lagi...



Proses pembotakannya agak lama lah juga..its about 2 months or either much longer..hurm,bagi kaki bola budak2 putera terutamanya form 5 tahun lepas,tak dan nak merasa padang ni sebab bulan Januari 2011 kalau tak silap baru boleh main.

Although padang baru ni tak la lengkap macam padang kat Wembley...



kat Beijing...

kat old trafford yang Rooney dok main tu..


Tapi kegembiraan jelas terpancar pada raut wajah pelajar MMY sebab dah dapat padang baru,Alhamdulillah..(putera khususnya,budak puteri tak suka kot sebab budak putera dok main belakang dorm depa,whatever la puteri).

Berikut adalah sedikit gambar tentang padang MMY kat belakang nu,dan tentang perlawanan liga Super MMY yang sedang rancak berjalan... ^^



Actually padang ni masih belum lengkap macam:
  • palang gol guna buluh je dan tak dak jaring T_T
  • 'outline' guna tali rapia je (boleh berubah-ubah line out tu mengikut pergerakan angin dan kalau terkena kaki pemain,flexible la)
  • apa2 line pon x de,line tengah,kotak penalti n so on
Tapi perkara2 di atas tidak menjadi masalah kepada kakibola MMY untuk terus mengotorkan boot mereka.. ^^


Semoga dengan kewujudan padang ini akan menaikkan lagi mutu bolasepak di MMY,insya'Allah..Glory Glory MMY...

Skuad Kenari Maktab Mahmud Yan

0 komen:

Post a Comment

tag
Photobucket